14. 7. 2008.

Koj ga izmisli taj kriket

Budim se jutros. Ono nije baš da se budim, probudi me iz nekog lepog sna glasno smejanje i lupanje. San sam na žalost zaboravio, jedino se sećam da mi se sviđao. Elem đelem, vidim ja na telefonu 4:32 i da bacim pogled kroz prozor, kad ono vidim neki momci igraju kriket baš ispod mog prozora. Jako su glasni, a posebno im je smešno kad lopta udari u neki od prozora na zgradama. Ne razumem se u sport i neću da kažem da je sranje unapred, ali sam se jako iznervirao. De im pade na pamet u 4-5 am (ujutru) da igraju kriket!? Uz to, pričaju na nekom čudnom jeziku, rekao bih da je arapski, a možda i turski. Ajde, probao sam da nastavim da spavam, ali nije išlo. Mislim, siguran sam da ima još stanara u zgradi koje su probudili ali niko se ne buni. Neko mora. Jes da mi je bilo nezgodno, jer u principu ne volim konflikte, ali ohrabrio sam se i kroz prozor sam im jebo mamicu (čitaj: lepo zamolio) da prestanu da igraju jer ne može da se spava. Što je najveća fora oni su se pokupili posle par minuta i bilo je opet tiho. Možda bi sada trebalo da izvedem neki pametan zaključak, ali trenutno nisam naročito filosofski inspirisan. Ovo čisto ispričah kao zanimljivost kooja mi se dogodila.

Ranije sam se nešto bunio da ovde leto nikako da dođe. Skoro sam shvatio da sam pogrešio. Leto je došlo i te kako. Čuo sam da su pre neki dan dve bubašvabe uginule od visokih temperatura, a isto toliko se javilo zdravstvenim institucijama kada je živa na termometru dostigla ovogodišnji maksimum od 24.7 stepeni. Zaista, to je preveliko odstupanje, kada je prosečna maksimalna dnevna temperatura u julu i avgustu oko 20.1 stepeni, a prosečna prosečna 16. Mogu zamisliti šta će se desiti sutra kada prognoziraju da će preći 25 na Celzijusovoj skali. Verovatno će se javiti čak 3 bubašvabe i jedan komarac.

Ovih dana se bavim nekakvim piskaranjem, vežbam engleski, koristim blagodeti Interneta i video konverzacije. Setim se često onog crtanog koji se emitovao pre 16-17 godina, bio je vezan za otkrića. Nisam propuštao taj crtać, ali sam zaboravio kako se zove. Bila je neka kao vila, malena, roze i mogla je da leti, i uvek je ,,slučajno'' pomagala velikim naučnicima da dođu do svog otkrića koja su, svako na svoj način, menjala čovečanstvo. U jednom od tih crtaća, prikazali su video telefoniranje kao nešto što će biti u budućnosti. I evo, sada je to sasvim normalna stvar. Eto, kad uporedim npr. taj crtać, zabavnike, emisije kao Opstanak, samo mogu da izrazim žaljenje zbog onog čime se bombarduju deca danas: Grandovi, Latino serije, skupština, ubilačke igrice... Istina, postoje danas Discovery i Animal Planet na primer, ali su praktično to samo kapljice u moru i baš će neko dete njih da traži pored 60 kanala na kablovskoj. Nije ni čudo što su deca postala toliko nasilna i sve više primera po Srbiji. Međutim, donekle ih i zakon štiti. Ovde u Britaniji je jedan 13-togodišnjak bukvalno ubio nekog čoveka od batina i zapalio ga posle. Sud mu je izrekao kaznu zatvora na dosta godina i ukinuo diskreciono pravo zbog težine zločina, tako da svi znaju kako se zove i njegovu sliku. Slično se desilo i u Americi nekim devojčicama koje su snimale maltretiranje i objavile ga. Kod nas prolaze ukorom i možda izbacivanjem iz škole.

Ali nije mi bila poenta toliko da kritikujem našu zemlju, ipak je ona prošla kroz puno teških godina, ratova, sankcija, gladovanja i dok su drugi gledali da naprave auto sa manjom emisijom štetnih gasova, mi smo ,,uvozili'' gorivo iz Rumunije original. Dok su svi imali organic, mi smo čekali u redu za mleko i leba. Predugo smo se borili za suvu egzistenciju i imamo dugačak put.

Ma bitno je da se mi pomirimo!

2 коментара:

Milan је рекао...

h

Анониман је рекао...

Ima josh jedan crtani na taj fazon, ali on je malo sveziji. Zove se Time Squad, emitovao se na Cartoon Networku. Nisam siguran da josh uvek ima, ali svakako je zanimljiv.